8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،
معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون استخدام پرستاران در روز گذشته گفت: استخدام این نیروها صرفا برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری است و حدود 9 ماه بعد از آزمون زمان می‌برد تا این نیروها به طور كامل در بخش‌های بهداشتی درمانی دولتی به كار گرفته شوند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، دكتر سید حسن امامی رضوی در حاشیه نشست خبری انتخابات سازمان نظام پرستاری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پایین بودن تقاضای پرستاران برای فعالیت در بخش‌های روانپزشكی و سوختگی گفت: در این زمینه مسائل انگیزشی متفاوتی در نظر گرفته شده است به عنوان مثال تعرفه‌های بخش سوختگی و روانی در سال 88 افزایش صد در صدی داشت. در قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت نیز حمایت‌های ویژه‌ای برای بخشهای روانی و سوختگی در نظر گرفته شده است.
همچنین در تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز به بخش‌های سوختگی و روانی نگاه ویژه‌ای شده است. به این ترتیب ضریب پرداختی به بخش‌های روانی و سوختگی بالاتر از تخت‌های عادی خواهد بود. از طرف دیگر به منظور انگیزه فعالیت پرستاران در این بخش‌ها باید محیط كار در این بخشها مناسب‌تر شود، تعداد پرستاران بیشتری در نظر گرفته شود و در مجموع حمایت از این بخش‌ها بیشتر شود. مجموعه این عوامل در دستور كار وزارت بهداشت قرار دارد.
وی در مورد چگونگی استخدام 23 هزار پرستار تاكید كرد: این استخدام صرفا جهت اجرای قانون ارتقای بهره‌وری است و قرار نیست با استخدام این نیروها، كمبودهای بخش‌های بیمارستانی جبران شود. در مجموع برای بیمارستان‌های جدید باید مجوزهای جدید استخدام داشت؛ بنابراین تا زمان آمدن مجوزهای جدید، این بخشهای بیمارستانی می‌توانند از نیروهای قراردادی استفاده كنند. در مجموع 23 هزار نیرو به تدریج وارد دانشگاه‌ها خواهند شد.
امامی رضوی ادامه داد: مشمولان قانون ارتقای بهره وری در بخش دولتی طی تعهد نامه كتبی اعلام خواهند كرد كه جای دیگری فعالیت نخواهند داشت؛ چرا كه یكی از موارد این قانون آن است كه مشمولان آن نباید به غیر از بخش دولتی در جای دیگری فعالیت داشته باشند.
به گزارش ایسنا، امامی رضوی درباره زمان كاهش ساعت كار پرستاران نیز گفت: كاهش ساعت كار پرستاران یكی از موارد قانون ارتقای بهره وری است كه با ورود نیروها به سیستم اجرا خواهد شد. اجرای كامل یا تدریجی این قانون بستگی به تعداد جذب نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای آن دارد. در مجموع به كارگیری تمام این نیروها نیازمند طی شدن روندی شش تا 9 ماهه است چرا كه بعد از آزمون استخدامی معمولا زمانی حدود 9 ماه به طول می‌انجامد تا استقرار كامل نیروها انجام شود و این نیروها وارد دانشگاه شوند.
امامی رضوی در باره میزان رضایت مندی مردم از عملكرد پرستاران گفت: مطالعات زیادی در این مورد در بخشهای دولتی و خصوصی صورت گرفته است. بیشترین عدم رضایت بیماران در بخش دولتی و خصوصی از خدمات جانبی است نه خدمات پزشكی. در مجموع رضایت مندی بیماران از عملكرد پرستاران بیش از 65 تا 70 درصد است.
خورشید وسكویی، قائم مقام مشاور وزیر بهداشت در امور پرستاری نیز تاكید كرد كه متقاضی برای بخشهای سوختگی و روانی تا به حال كم نبوده و مشكلی در گرفتن این نیروها برای بخش‌های روانی و سوختگی وجود نخواهد داشت. در مجموع سعی می‌شود تسهیلات خاصی برای افرادی كه در این دو حوزه فعالند در نظر گرفته شود. در این زمینه می‌توان به یك ماه مرخصی علاوه بر مرخصی سالانه پرستاران بر اساس قانون ارتقای بهره وری اشاره كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط رحیمیان